טיול במאפסה ופאנג'י

את היום הרביעי של הטיול בהודו, פתחנו כרגיל בארוחת בוקר ב-GUEST HOUSE , כרגיל בשעה 9:00 ומשם יצאנו לכוון מאפסה (MAPUSA). מאפסה היא עיר מחוז, לא גדולה של בערך 40,000 איש, העיר היא מאוד תיירותית ובגלל הקרבה שלה לכל החופים השווים היא מרכז להרבה תיירים. העיר עצמה לא מעניינת במיוחד אבל ביום שישי היא קמה לתחייה בשוק של יום שישי.

טיול בגואהביום שישי מגיעים לעיר רוכלים, חקלאים ומוכרים מהערים בסביבה והשוק הופך לחגיגה לעיניים. הצבעוניות של הבדים, בכלל בהודו הצבעים הם כל כך עזים וחזקים, הכול צבעוני ושמח כזה. גם האוכל, הפירות הירקות ממש חוויה גם למי שלא אוהב שווקים, שווה להגיע ביום שישי. לא קנינו הרבה רק גוז נעלי אצבע נוחות של המותג Bata בגרושים כמובן. טיילנו במאפסה עד שעות הצהרים.

מכיוון שתכננו לנסוע דרומה לפאלולים (PALOLEM)  בסוף השבוע הקרוב וכדי להגיע לשם בזמן סביר חייבים לנסוע על ה- GOA HIGHWAY, היינו זקוקים לקסדה. אחרי כמה סיבובים וחיפושים אחר כתובות שקיבלנו לחנויות של קסדות טובות, מצאנו את עצמנו בפאנג'י (PANAJI). פאנג'י היא עיר הבירה של גואה, עיר של בערך 115,000 איש והמשמעות של השם הוא- הארץ שלא מוצפת, כנראה זה איזור שמוצף הרבה לכן לא ברור למה צריך לציין את הנושא בכלל. בכל מקרה העיר מאוד יפה, הבניה בה היא בעיקר אירופאית, רואים שהפורטוגזים שלטו כאן הרבה שנים. ביער יש הרבה כנסיות ומבנים מאוד מרשימים, אחת הכנסיות המפורסמות בעיר היא הכנסייה העתיקה ביותר בגואה ונבנתה ב- 1540 (הכנסייה נקראת Our Lady of the Immaculate Conception Church), מבנה יפיפה לבן וממש מרשים, שווה כמובן לבקר במקום. עשינו סיבוב קצר לאורך הנהר, קנינו קסדה (ב- 450 רופי), אכלנו צהרים במסעדה מקומית וחזרנו לאנג'ונה (ANJUNA).

הנסיעה על הכביש המהיר מפאנג'י (PANAJI) ארכה כ- 35 דקות ואת המשך אחה"צ בילינו עם בקבוקי בירה מול הים באחת המסעדות הפזורות בחוף. לאחר סיבוב הבירה, מבושמים אך מרוצים בדרך חזרה  ל-  Guest House עברנו דרך הבזאר או שוק הפשפשים הענק והידוע של אנג'ונה (ANJUNA).  שוק הפשפשים נפתח בכל יום ואליו מגיעים סוחרים מכל גואה כדי למכור את סחורתם. השוק הוא חוויה אמיתית, יש בשוק הזה הכול, אוכל, בגדים, תיקים, מצעים למיטות, צעיפים וכל מה שקשור לטקסטיל, מזכרות, פסלים, בשמים, נעליים, דברים משומשים ודברים חדשים, פשוט הכול.  אין מה לחזור שוב ולהזכיר את החוויה הצבעונית, הריחות, והמפגש עם המקומיים. קנינו כמה פירות וירקות ומזכרות לכל מי שנשאר בארץ.

בערב כשחזרנו ל- Guest House, הכרנו חבורת ישראלים שהגיעו לבקר חברים שלהם במקום וחגגנו יום הולדת לשניים מהם כל הלילה. איך מה לעשות ישראלים  תמיד בחו"ל ובעיקר בטיול להודו שמחים לפגוש ישראלים למרות שאנחנו כל הזמן מקטרים על ישראלים.