טיול לרומניה יום חמישי

0

יום חמישי
18/5/17
נוסעים לכוון פוינה בראשוב  –  עיירת נופש משמשת בעיקר לסקי בחורף. העיירה נחמדה מאד. מאידך אין טעם להתעכב בה יותר מדי. ראינו שם כנסיה קטנה אבל יפה מבפנים. כדאי לעצור. להסתובב קצת ולהמשיך הלאה.

פיונה בראשוב - טיול לרומניה עם החברים

הכנסיה על הכביש הראשי בפוינה בראשוב

בירידה משם תצפית נהדרת על בראשוב החדשה והישנה.

בהמשך הגענו לאגם סנטה אנה, אגם שנוצר מלוע הר געש אגם נחמד לא גדול במיוחד. הכול ירוק עצים גבוהים שלווה. בעצם מדובר בשמורת הטבע סנטה אנה. נאמר לנו שבשמורה משוטטים עדיין דובים. אנחנו לא ראינו. הלהיט של השמורה הוא אגם סנטה אנה שנמצא במרכז לוע הר געש ובתחתית האגם יש עדיין פעילות לבה. באגם אין חיים בשל העובדה שבמי האגם אין חמצן. מאידך עקב המים המינרליים עצי האשוח והאחרים שבשמורה גבוהים יותר ממקומות אחרים ואף צבעם מעט שונה. מכל מקום מומלץ מאד לבקר במקום ולהעדיף אותו על ביקור באגם האדום שכפי שכתבנו הוא בכלל לא אדום ודי משעמם.

אגם סנטה אנה - טיול לרומניה עם החברים

אגם סנטה אנה

לאחר שנחנו ונהינינו מהאגם המשכנו בדרכנו והגענו לכפר העתיק ביותר בסקסוניה נקרא פרז'מר (Prejmer).  במקום מצודה שמורה ומטופחת שנבנתה במאה ה 12. המקום נכבש כל פעם על ידי גורם אחר, טאטארים, טורקים, הונגרים וכו. למעשה המקום הוא תחילת הכפר. בתחום החצר יש גם כנסייה ומסביבה בחצר חדרים חדרים ששימשו בעצם מקום מחסה לאלו שברחו מהמלחמות שניטשו במקום. הכנסייה היא שנתנה להם מחסה ומזון עד יעבור זעם. בהמשך הכפר מספר בתי קפה מקומיים. אפשר לשבת לנוח ולשתות משהו לקראת המשך הדרך.

 

פרז'מר (Prejmer) - טיול לרומניה עם החברים

המצודה בפרז'מר (Prejmer)

 

המצודה בפרז'מר (Prejmer)

המצודה בפרז'מר (Prejmer)

18.5.4-small

חצר המצודה בפרז'מר (Prejmer)

 

 

 

 

 

 

 

בדרך נתקלנו שוב בדקטלון למוצרי ספורט וניצלנו את ההזדמנות לקניית עוד מוצרי ספורט ובזול.

המשכנו לסיבוב בברשוב עד למלון דרכן האווס שבו התמקמנו ויצאנו לאכול במדרחוב וחזרה לישון.

 

בוקר טוב – להקליק למעבר ליום הבא

אהבתם? מוזמנים להגיב על הפוסט טיול לרומניה יום חמישי:


דילוג לתוכן