פורטוגל – ליסבון 23.9

הלכנו לככר אדוארדו השביעי. משם השקפנו על שדרת ליברדד (Liberdade)  – החירות. הרחבה דומה לרחבת הטרוקדרו בפריס. הרחבה בככר אדוארדו נמצאת במקום גבוה ומשקיפה בשיפוע לאורך גנים יפים ומטופחים עד לאופק. מבט יפיפה על ליסבון.

ליסבון מראה נוף
משם המשכנו ( במרחק צעדים ספורים ) לגנים על שם הזמרת עמליה רודריגז ושם הבטנו על קבוצת תלמידים שמגיעים לשנת הלימודים הראשונה מתוזזים ע"י בוגרים מהשנה השנייה כמו למשל ללכת עם ספל למלא מים ממזרקה לחזור לכרוע ברך ואז הבוגרים שופכים עליהם את המים. התברר שזה טקס שמתבצע בכל פורטוגל שבו התלמידים של השנה השנייה בתיכון מקבלים את פני התלמידים החדשים בזובור בצורה זו או אחרת. אגב, זה נראה יפה אבל נאמר לנו על ידי אחד המלצרים שהיו כבר מקרי פציעות ואף מוות כאשר הזובור התבצע שלא בפומבי.

ליסבון תלמידים

לא רחוק ובהמשך הכביש ראינו ארמון מרשים מבחוץ אך התברר בסופו של דבר כבית סוהר לפושעים הכי אלימים וככה נראה בית סוהר בפורטוגל.

ליסבון בית סוהר
בהמשך ירדנו לגנים הבוטנים Parque Eduardo VII. הכניסה בתשלום.

גן גדול רחב יפה ומרשים ! הגן מחולק למספר חלקים בהתאם לסוגי הצמחייה.

ליסבון גן בוטני
המשך לאוטובוס 728 לבלם (Belém), נכנסנו למנזר ג'רונימוס Jerónimos (מומלץ ) כבר מבחוץ התרשמנו ממנו מאד.

מנזר ג'רונימוס בבלם

במנזר זה קיבלו הספנים את ברכת הדרך לגילוי עולם חדש. בכניסה יש כנסיה מעניינת עם מבנה מיוחד של עמודים. בחצר המנזר בנייה מיוחדת שהזכירה חצרות במבנה מזרחי/מורי שניתן לראות גם בספרד ובארצות המגרב..

המזרקה והמנזר בבלם
משם המשכנו למזרקה וישבנו לנוח לחוש את המקום, העיר העצומה, ההיסטוריה ואת גודל השנים עלינו.

משכנו למתחם מרכז תרבות. במרכז המתחם מזרקות היוצאות לפי תזמון מהרצפה.
בהמשך צפינו באנדרטת התגליות Padrão dos Descobrimentos  שלצערנו הייתה בשיפוץ. האנדרטה כוללת מגדל בטון בגובה 52 מטר בו משולבת צורה המזכירה חרטום של ספינה. לאורך החרטום ובשני צדי האנדרטה מוצבים פסליהם של כמה מגדולי האישים הפורטוגזים של התקופה, מגלי ארצות, מדענים, אנשי רוח ומנהיגים, ובראשם אנריקה הספן.

בדרכנו חזרה ובהמשך הגענו למעדניה לעוגיות מיוחדות ומפורסמות שלפי התור שהשתרך שם, אכן הן היו טעימות .

האקווריום בליסבון

עם סיום בהחלטה מהירה לקחנו את אוטובוס 728 לכיוון האקווריום. האקווריום מרשים ביותר בעל מספר קומות כאשר האקווריום מהווה מקום מרכזי ובכל קומה רואים סוגי דגים הגדלים כל סוג בעומק אחר. מרשים ויפה,

על מנת לחזור למלון המשכנו לכוון פארק אומות עולם ולא פסחנו כמובן על קניון וסקו דה גמה ששם נמצאת גם הרכבת התחתית..
אכלנו ארוחת ערב בקומה העליונה כפי שיש בכל הקניונים.