היום השני בטיול לסין – החומה הסינית

יום שבת – 7.10.06

אחרי ארוחת בוקר טובה יצאנו ב-7:30 להתחלה של יום חדש. בנסיעה קצרה צפונה הגענו לבית-חרושת לעיבוד אבן הג'ייד ממנה מעבדים פסלים בכל הגדלים והצורות וכן מיני תכשיטים. אחרי התבוננות בתחנות עבודה של שיוף וגילוף הסתובבנו באולמות המכירה הגדולים וחלקנו אף רכשו מוצרים שונים.
המשכנו בנסיעה והגענו לדרך הרוחות. זהו שביל ארוך וישר ומרוצף שלצידיו נטועים עצי ערבה בוכייה שענפיה נוגעים כמעט באדמה. ביניהם פזורים פסלי זוגות חיות ואחריהם פסלי זוגות של פקידים ומפקדים. ההליכה בדרך השביל היתה מהנה
ובמזג אוויר נעים.
בהמשך, נסענו לביקור בעמק בו נמצאים קברי קיסרי שושלת מינג. עצרנו בפגודה שניצבת על ראש גבעה שהיא הקבר של הקיסר השלישי של שושלת מינג ואשר ממנה נשקף נוף יפיפה של העמק עם הקברים של שאר קיסרי השושלת.
לאחר נסיעה קצרה הגענו לחנות הידידות בה ראינו את תהליך עבודת קלוזונה. זוהי טכניקה של ציפוי ועיטור כדים גדולים וקטנים וחפצי נוי שונים. הכלים עשויים מנחושת עליה מציירים, את קווי הציור תוחמים בחוטי נחושת דקיקים, את השטחים התחומים בחוטי הנחושת ממלאים בחומר אמייל בצבעים שונים. לאחר ייבוש, הכלים נכנסים לשריפה בתנור בחום גבוה ולאחר מכן הם עוברים שיוף וליטוש. התוצאה הסופית מדהימה ביופיה. לאחר שצפינו בתהליך הייצור, הסתובבנו מעט באולמות המכירה, וחלקנו קנו מוצרים שונים.
בקומה שמעל חנות הידידות אכלנו ארוחת צהריים בארוחת מזנון שהיתה טעימה ובמבחר גדול של מנות.
החומה הסינית     big wall1
בהמשך הנסיעה הגענו לחומה הגדולה. היא נבנתה לפני 2,000 שנה כדי להגן על סין מפני אוייביה. אורכה כ-6,000 ק"מ, נמתחת על פני הרים ועמקים ולאורכה בנויות מדרגות גבוהות המובילות לצריחים הבנויים בקטעים שונים על החומה. עלינו על החומה, מי יותר ומי פחות, כי הטיפוס במדרגות הגבוהות הוא קשה מאד.
בדרך חזרה לעיר עצרנו בבית חרושת לייצור משחות נגד כוויות ונגד כאבים ראומטיים. אחד מעובדי המקום הצמיד את ידו למוט ברזל מלובן, קיבל כוויה רצינית, מרח את המשחה וכעבור 5 דקות לא נראה סימן שהיתה שם כוויה. הדבר אכן עשה רושם עלינו וכולנו קנינו את המשחה. ( אגב,היא עובדת. לאחר חזרתנו הביתה שניים מאיתנו נכוו אחד בשמן רותח והשני מברזל לאחר ריתוך ותוך כמה שניות הכאב ובועות המים נעלמו. תאמינו או לא אבל זה עובד).
חזרנו למרכז בייג'ינג, הורידו אותנו למשך שעה לקניות בשוק המשי. זהו בנין גדול בן שש קומות ממוזגות ובו מרוכזים כל הדוכנים לממכר תיקים ומזוודות, בגדים, שעונים ועוד כל מיני מותגים מזוייפים. פשוט חגיגה לעיניים.
חזרנו לאוטובוס בזמן שנקבע ונסענו להופעת קונג פו. היתה הופעה יפה מאד, עשירה בריקודים, תפאורות ומוזיקה. כולם מאד נהנו.
ליד אולם התיאטרון נכנסנו למכולת וקנינו מנה חמה של נודלס, אותה אכלנו בחדר במלון. באותו ערב גם הוזמנו עבור מי שרצה מסז'יסטיות לחדר כדי לעשות לנו Foot Massage. הוזמנו שתי בנות מעסות עבור כל זוג. היתה חוויה נחמדה. כל הסיפור הסתיים כמעט ב-12:00 בלילה.
הסתיים עוד יום עמוס ומעייף.