טיול לאיטליה – מת"א לרומא

0

הטיול תוכנן ל 10 איש, נשכרו מראש שני רכבים, אחד בעל 7 מקומות והשני רכב משפחתי. בכל רכב היו שני נהגים. מכשירי קשר בין שני הרכבים ו גי' פי אס שניסה להוביל אותנו לאן שמתחשק לו ולא בדרך שביקשנו וחטפנו צעקות מהקריינית מדוע איננו שומעים בקולה………

 

 

הקולוסיאום ברומא

 

יום ה 1.9.2011

 

העיקר – נחתנו בשלום ויצאנו מיד לטייל ולסקור את רומא.

במרחק הליכה של מספר דקות מבית המלון הזדקר לעינינו במלוא הדרו הקולוסאום הענק. הצטופפנו עם עוד המוני תיירים בתור ארוך לרכוש כרטיסי כניסה בעלות של 12 € לאדם. עלינו למבנה מרשים בגודלו ובעוצמתו שנבנה בשנת 72 במשך 8 שנים לצורך קרבות גלדיאטורים זה בזה או בחיות פרא. המקום יכול היה להכיל  45,000 צופים שמקומות הישיבה שלהם היו מדורגים לפי החשיבות כאשר המכובדים יושבים בתאי כבוד פרטיים למטה. ושוב חולפת בראש המחשבה כיצד בנו מבנים שכאלה עם דלות האמצעים הטכנולוגיים של אותם הימים.בצמוד ליציאה מהקולוסאום נכנסנו למתחם הפורום רומנו שהיה מוקד החיים

הציבוריים, מרכז חברתי, פוליטי ודתי. נבנה לפני כ-1600 שנים ובנייתו ארכה כ-900 שנים. אחד המוצגים המשמעותיים לגבינו הניצב במתחם הוא שער טיטוס המסמל את כניעת היהודים בתקופת המרד הגדול. באחד התבליטים המוטבעים על השער אפשר לראות את תהלוכת הניצחון והובלת השלל מבית המקדש כאשר בולטת במיוחד מנורת שבעת הקנים. כמו כן ישנם במקום עתיקות שנחפרו של מקדשים שונים, שער ניצחון נוסף, בזיליקה הרוסה. הפורום העתיק שוכן בין גבעת הקפיטול שהיא מושב הממשל ובין גבעת פלטין שהיא אזור האצולה הרומית.   מהמקום שבו עמדנו בפורום ראינו את הפסלים המזדקרים מעל המונומנט של פיאצה ונציה ולמרות העייפות של כולנו החלטנו להמשיך לכיוון, אם אנחנו כבר בסביבה. ההליכה נמשכה כ-20 דקות כאשר לכל אורכה המשכנו לראות חפירות של מבנים מתקופת רומי העתיקה.

זהו מונומנט ענק ומרשים שנבנה לזכר המלך עמנואל ה-II המלך הראשון של איטליה המאוחדת, בנוי כולו שיש לבן ומעוטר בפסלים מכל עבר. במרכז נמצא קבר החייל האלמוני.

באותה נקודת זמן כולנו נשפכנו מעייפות והחלטנו פה אחד להתחיל לחזור לכיוון המלון. תשאול קצר גילה שאוטובוס קו 64 מביא אותנו לתחנת טרמיני הקרובה למלוננו. כולנו נדחסנו באוטובוס מלא ומסריח.

בקטע ההליכה לכיוון המלון נתקלנו בטרוטרייה והחלטנו להיכנס אליה לאכול ארוחת ערב ראשונה של הטיול וכן לחגוג יום הולדת לאחת החברות. הזמנו ארוחה מתפריט מוכן שהיתה סבירה ומזינה ומלווה ביין הבית, ומכיוון שסיפרנו למלצר שאנו חוגגים יום הולדת לאחת החברות, הוא הביא לנו הפתעה בסוף הארוחה. הוא הציב על השולחן צנצנת גרפה גדולה, שנראה שעשויה במקום, בתוכה היו פירות שונים כמו תפוזים בקליפתם, אגסים, תפוחים וענבים. זה היה נראה מקסים ביופיו וגם טעים מאד. בעבור כל התענוג הזה נפרדנו מ-210 €.זה היה היום שהיה, ארוך, מעייף ומעניין.

פונטנה דה טרווי

פונטנה דה טרווי

עבור לדף הבא

יום ו' – 2.9.11 – רומא

אהבתם? מוזמנים להגיב על הפוסט טיול לאיטליה – מת"א לרומא:


דילוג לתוכן