טיול לסין היום השלושה עשר – סיור בשנחאי

יום ד' – 18.10.06
יצאנו ב-9:00 לסיור בעיר הענקית שנחאי המונה 18 מיליון תושבים, שבעבר היתה ידועה בכינוי "פריז של המזרח". נסענו לאורך טיילת בונד המפוארת בה ממוקמים מבנים קולוניאליים מפוארים שהיום מאכלסים בתי מלון מפוארים, חנויות מעצבים ובנקים.

טיול עם החברים בשנחאי     KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

בהמשך ביקרנו במוזיאון העירוני של שנחאי. מוצגים בו כתבי קליגרפיה עתיקים, קרמיקה עתיקה, תלבושות משי מסורתיות וריהוט מגולף ביד שהיה בשימוש קיסרים בשושלות השונות. הסתובבנו במוזיאון כשעה וחצי בצורה עצמאית.

טיול בשנחאי עם החברים     KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

ביציאה מהמוזיאון קיבלנו הדרכה מפרדי כיצד להגיע למדרחוב המפואר ננג'ינג. המדרחוב מלא חנויות ובתי כלבו יוקרתיים, הופעות רחוב והמוני אנשים. חלקנו עשו מעט קניות וכעבור שעתיים חזרנו לאוטובוס ונסענו למרכז תצוגה של עבודות רקמה בחוטי משי. הרקמה נעשית בשיטה היוצרת שתי תמונות שונות משני צידי הבד ובלי אף קשר. פשוט עבודה מדהימה.

ארוחת הצהריים שלנו היתה הפעם במסעדה בנוסח מונגולי, בה הסועדים בוחרים את הבשר, הירקות והתבלינים אותם הם רוצים, מוסרים את מה שבחרו לטבחים שמבשלים עבורם את המנה תוך דקות ספורות. לדעת רובנו – לא היה מוצלח במיוחד. מעל המסעדה ממוקמת חנות גדולה לממכר מוצרי צמר הקשמיר. המחירים הגבוהים כל כך הרתיעו ואף אחד לא קנה כלום.

הביקור הבא היה בגני יו-יאן, המהווים דגם לאדריכלות הגנים הסינית. הגנים משתרעים על פני שטח גדול בו ממוקמים בתי אורחים של הקיסרים, המון מסלעות מיוחדות, עצי בונזאי קטנים ותעלות מים. ברחובות שמסביב לגנים משתרע הרובע הסיני העתיק והמשוחזר, כה יפה עם בתיו הטיפוסיים, הסמטאות המלאות בחנויות קטנות, מוארות בפנסים אדומים, בתי קפה ומסעדות לרוב. היה ממש כיף להסתובב שם.

טיול עם החברים בשנחאי     shanhay5

אחרי בילוי של שעתיים ברובע הסיני נסענו להופעת אקרובטיקה מדהימה בתיאטרון הממוקם במבנה חדיש יפיפה שבחזיתו בית הקונצרטים. בהופעה היו קטעים מוכרים טיפוסיים להופעות אקרובטיקה סינית והיו קטעים מדהימים של 6 אופנועים דוהרים במהירות שיא בתוך כדור רשת לא גדול במיוחד. נראה כמו תרגיל התאבדות סיני.

לאחר ההופעה ירדנו ברובע הצרפתי המשופץ והמשוחזר. אזור לא גדול במיוחד, שרחובו הראשי מלא כולו בבתי קפה, מסעדות ופאבים אשר בכל אחד מהם מנגנות להקות וזמרים שרים, וכל האווירה שמחה ועליזה. ישבנו באחד מבתי הקפה על פיצות ובירות ושמענו ג'אז עם זמרת כושית טובה. חזרנו למלון בסביבות 23:30, אחרי יום עמוס בחוויות.