טיול לספרד ולדרום צרפת – פיגוראס עד ברצלונה

יום ב' – 29.8.05  –  מפיגראס עד ברצלונה
בבוקר יצאנו לכפר פורטיגאט שבו נמצא ביתו של סלבדור דאלי. ניסינו להיכנס לבית לסיור אך היינו אמורים לחכות עד 1:30, בשל הזמנות מראש של אנשים, ורק אם יהיו ביטולים של הזמנות יאפשרו לנו להיכנס, אז לאכזבתנו הגדולה נאלצנו לוותר על הכניסה והמשכנו לדרכנו. לפחות ראינו את כפר הדייגים הציורי שבמפרץ היפה שלו ממוקדם הבית. נסענו לעיירת הנופש קאדאקס, וממנה המשכנו לעיירת הנופש רוזס. בהמשך הגענה לאמפוריאברבה, שנקראת ונציה של הקוסטה ברווה, שבנויה תעלות תעלות שבהן מעגני יכטות ווילות שבנויות לצידי התעלות, ובעלי היכטות מחנים אותן בפתח הבתים המפוארים שלהם. נחמד מאד.
חזרנו לעיר פיגראס שבה נולד סלבדור דאלי ובשל כך החליט להקים שם את המוזיאון שלו, במבנה ישן של תיאטרון. המבנה עבר שיפוץ לפי שיטתו המיוחדת של דאלי, עם ביצים על הגג. מבנה מרשים מאד והמוזיאון מרשים עוד יותר. עשינו סיור של שעה ורבע בערך כי ראובן חיכה בחוץ, וחבל שלא נשארנו יותר.
אחרי המוזיאון יצאנו לאוטוסטרדה בנסיעה לכיוון ברצלונה. לפני הכניסה אליה עצרנו במונסראט, המנזר שממוקדם בין צוקי הרים גבוהים ומזדקרים. ביקרנו בחצר המנזר ובכנסיה היפה. ראינו את פסל המדונה השחורה, שהיא הקדושה של המקום.
המשכנו לברצלונה אליה הגענו בסביבות השעה 6:00. התמקמנו במלון אנטו שהזמנו מהארץ בעלות של 75 € ללילה, שנמצא ברח' קרמה 38 שיוצא מהרמבלה במיקום מעולה. אחרי התמקמות יצאנו לטייל ברמבלה, נכנסנו מעט לרובע הגוטי שנמצא מול המלון, עברנו בכיכר העירייה, ומעט במדרחובים הסמוכים, ובסוף התיישבנו במסעדה בפלסה ריאל, אכלנו ארוחת ערב יקרה ב-120 € שלא הצדיקה את המחיר, אבל המיקום היה נהדר, כיכר מרובעת גדולה עם המון מסעדות ובתי קפה, עם מזרקה גדולה באמצע, וכל מיני הופעות של אומני רחוב שהציגו בפנינו. חזרנו למלון עייפים אך מרוצים אחרי השעה 11:00.