שייט מסביב לאיים הבריטיים – יום 4 – סקוטלנד – אדינבורו

20.7.2019 – ארוחת בוקר וירידה מהספינה לנסיעה לכוון אדינבורו בירת סקוטלנד.

האניה עגנה מחוץ לנמל עקב גודלה והיה צורך להגיע לרציף על גבי סירות מנוע /הצלה של האוניה.

אדינבורו  Edinburgh   בגאלית סקוטית: Dùn Èideann – דון אידייאן  היא עיר מרכזית והיסטורית בחוף המזרחי של סקוטלנד, על הגדה הדרומית של לשון הים של פורת'. היא הייתה בירת סקוטלנד מאז 1492, ומשנת 1999 חזרה להיות בירת האוטונומיה הסקוטית של בריטניה ומקום מושבו של הפרלמנט הסקוטי, שנוסד מחדש. אדינבורו הייתה אחת מהמרכזים של "תקופת ההשכלה", או הנאורות, בהנהגת אוניברסיטת אדינבורו. קרדיט – ויקיפדיה

עיר יפה ומעניינת. אדינבורו הוכרזה על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית.

אדינבורו מרכז

אדינבורו - חמת חלילים

אדינבורו – חמת חלילים

הסיור נערך כרגיל בלווי אילן מדריך הטיולים שלנו. בתחילה סיירנו בעיר העתיקה, ראינו את ארמון המלכה, את בניין הפרלמנט ואת מצודת העיר. כמו כן ביקרנו ב,רויאל מייל", המחברת את המבצר אל ארמון הולירוד שבו התגוררה מרי, מלכת הסקוטים. תוך כדי הסיורים אילן הסביר לגבי כל מקום ומקום. ספגנו את האווירה והמשכנו לכוון העיר החדשה. לרחוב princeess street המפורסם וכן בככרות העיר. היפה בעיר הוא השילוב בין העיר הישנה ובין העיר החדשה כאשר גם הבנייה בעיר החדשה בחלקה משתדלת לשמור על הסגנון הישן. חלק מהסיור היה יחד עם אילן ובחלקו מי שרצה המשיך באופן עצמאי. ראינו עוד את אזור המצודה והרחבה בה מקיימים תצוגת "הטאטו" מצעד תזמורות צבאיות מכל העולם.

אדינבורו

הקולג' מהסרט הארי פוטר

הככר המרכזית  (שבה גם בצעו הוצאות להורג) עם בנייני הממשל של אז והקתדרלה, רחוב חנויות עתיק שבו תפס אותנו גשם שוטף, באזור החדש ראינו את הקולג' ששימש השראה ורקע לסרטי הרי פוטר וכן חצינו את הגשר הענקי (הלוך ושוב). שפרוס מעל לשון הים.

מבצר ותצוגת ה "טאטו"

חזרה לספינה לקראת שעה 16.00. ארוחת צהרים מאוחרת, מנוחה. האניה יצאה לים בשעה 18.00 לכוון צפון –  אינוורנס ,

ארוחת ערב  – בדרך כלל בשעה 1800  – ולאחר מכן הופעה בתאטרון עד כ 22.00. לאחר ההופעה, כנוהג, ישבנו כל החבורה באחד הברים, בירה פיטפוט על הא ועד דא עד לשעות הלילה המאוחרות ויאללה למיטות.

בוקר טוב וקדימה ליום הבא.

אהבתם? מוזמנים להגיב על הפוסט שייט מסביב לאיים הבריטיים – יום 4 – סקוטלנד – אדינבורו: