ד. אפריקה – יום שלישי – לגונת נייזנה

0

יום ג – יציאה מהמלון בשעות הבוקר המוקדמות, לכוון נייזנה. בדרך עצרנו והלכנו רגלית דרך עיירה יפיפיה לראות את "ההאדז"(ראשים) צוקים שנראים בשערי כניסה מהאוקיינוס ללגונה כעין תעלה טבעית. משם המשכנו לנמל + שייט . המשכנו בשייט בלגונת נייזנה Knysna Lagoon

לפני השיט טיילנו מעט  על הרציף שבו חנויות למכירת חפצים מקומיים כמו פסלונים, שרשראות ליד וכו. אמנם הכל בזיל הזול אבל צריך להתווכח על המחיר לפחות בשביל הכיף למי שאוהב.

 

שייט בלגונה

שייט בלגונה

טיול ברציף

טיול ברציף

 

 

 

 

 

 

 

 

בדרך לאודסהורן עצרנו לצהרים בעיר ג'ורג' (על שמו של המלך ג'ורג'  מאנגליה). כינוי העיר "יהלום דרך הגנים" בגלל יופיה המיוחד. משם חצינו את מעבר אוטינוקווה והמשכנו לתוך ההרים לעיירה אודסהורן. Oudtshoorn. . עיר זו היתה במקורה עיר בעלת רוב יהודי שאליה הגיעו במאה ה 19 יהודים מליטא עקב פרעות אלו ואחרות. הרחוב הראשי היה רחוב היהודים וניתן עד היום לראות את הבתים הגדולים והיפים שבהם התגורר. מכאן בעצם התחיל עושר היהודים בדרום אפריקה. כיום מתגוררות כ 10 משפחות בלבד.

משם המשכנו למערת הנטיפים קנגו Cango Caves . מערה ענקית. מפלאי הטבע היפים בעולם. המערות נתגלו בשנת 1,780 ונמצאות במתחם הרי סוורצברג בתוך חגורת אבן גיר, אשר רוחבה כ 1.5 ק"מ והיא נפרשת לאורך של 16 ק"מ. אנחנו סיירנו רק בחלק ממנה.

מערת הנטיפים

מערת הנטיפים Cango Caves

המערה מעניינת בעיקר בשל גודלה, סטלגמיטים וסטלגטיטים וכד. טיילנו כבר במספר מערות נטיפים בעולם.בלגיה, צרפת, סלובקיה ועוד. עדיין לפחות מבחינת הכותב מערת הנטיפים בבית שמש עולה על כולן. לא בגודלה כמובן אבל ביופיה כאשר כל צורות הנטיפים למיניהם מרוכזים יחד.

משם המשכנו לביקור בקארו הקטן, איזור חצי מדברי לביקור במרכז גידול יענים. היה מעניינן וחלקנו אף הצטלמו עם יענים חלקם עצבניים. כנראה הבינו שחלקם יוגשו על גבי מגש.

מרכז גידול יענים

מרכז גידול יענים

 

אכלנו שם ארוחת ערב, מי שרצה בשר קיבל בשר יען. לטעמו של הכותב לא היה טעים במיוחד.

חזרה למלון באודסהורן Queens Hotel לארוחת ערב ולשנת לילה.

ולאחר שנת לילה טובה המשכנו ליום הבא

אהבתם? מוזמנים להגיב על הפוסט ד. אפריקה – יום שלישי – לגונת נייזנה:


דילוג לתוכן