טיול לרומניה יום שלישי

יום שלישי
16/5/17
כרגיל, ארוחת בוקר ויצאנו לכיוון העיר סיביו. (Sibiu) סיביו היא עיר מוקפת חומה נוסדה בעבר על ידיד הגרמנים ששלטו במקום. העיר העתיקה שלה היא מהגדולות ברומניה ואחת מהערים בחסות אונסקו. הסתובבנו בעיר העתיקה עילית ותחתית ביקרנו בכנסיה גותית ואכלנו מאפים רומניים. העיר התחתית מאופיינת בבתים עתיקים לעומת העיר העילית המאופיינת בבתים מודרניים יותר. הסיור בעיר העילית מתמקד במדרחוב המוביל לרחבה ובה מסעדות לרוב. ליד הככר המרכזית ממוקם גשר השקרנים (לא ברור מדוע).. בעליות הגג של הבתים ניתן לראות חלונות בצורת עיניים. מעניין. במקום גם בית כנסת שומם מחוסר מתפללים.

סיביו כנסיה גותית - טיול לרומניה עם החברים

סיביו כנסיה גותית

בהמשך הדרך הגענו לקניון של סיביו קנינו בגדים ונעלים בדקטלון. – חנות בין לאומית למוצרי ספורט. ו ב ז ו ל.
המשכנו בדרכנו והגענו למצודת travnsfagaras בעיר סקסונית בחבל טרנסילבניה. ביקרנו במוזיאון – מצודה.

מצודה - טיול עם החברים ברומניה

מצודת travnsfagaras

מצודת fagarge - טיול עם החברים ברומניה

mezuda16.5.2

בסיום הביקור המשכנו לבראשוב. מריו הנהג הוריד אותנו במרכז העיר ליד הכנסיה השחורה. נפרדנו ממנו בחיבוקים ונשיקות מאחר ומכאן ואליך יצטרף אלינו ולנטין כנהג ומורה דרך.

במרכז בראשוב נמצאת הככר המרכזית ומסביבה מסעדות. כמעט בכל עיר גדולה ברומניה או בכלל באירופה מרכז העיר היא הככר המרכזית.

בראשוב - כיכר מרכזית - טיול לרומניה עם החברים

בראשוב – כיכר מרכזית

ביקרנו בכנסיה השחורה (נשרפה פעמיים ) – כניסה בתשלום. הסתובבנו בככר העיר. לקראת ערב ובהמלצת מריו אכלנו במסעדה סרג'יאנה (מומלצת) בקרבת המקום.

בסיום הארוחה הגיע ולנטין ונסענו פנסיון Pensiunea lais בבראן bran. ולנטין הוא גם הבעלים של הפנסיון. בכל מקרה – מומלץ מאד.

בראשוב – כ 400000 תושבים – אחת הערים המרכזיות ברומניה. העיר ממוקמת במרכז חבל טרנסילבנייה, מוקפת בהרי הקרפטים ומעליה הר tampa. בעיר מספר אטרקציות מרכזיות והם:
הכנסיה השחורה – כנסיה גותית הגדולה במזרח אירופה. שעלתה פעמיים באש במאה ה 17 וה 18 בעקבות מלחמות ושופצה מחדש. שמה נובע מעצם השריפה שהפכה את הכנסיה לשחורה. אגב, כעת היא כבר לא שחורה אבל השם נשאר.
רכבל העולה מככר העיר לתצפית בהר טמפה. מרשים ביותר.
ולחובבי בתי כנסת למיניהם – בית הכנסת המקומי בית ישראל. בית כנסת זה שופץ לאחר המלחמה בסיוע הכנסיה השחורה.
ולזכותם של תושבי בראשוב – בעת מלחמת העולם השנייה כאשר יהודי רומניה הושמדו על ידי הנאצים תושבי בראשוב סירבו להסגיר את היהודים. הן התושבים והן ראשי הכנסיות הסתירו ועזרו ליהודים להסתתר ולהמלט על נפשם. רק לתשומת לב.