טיול לאיטליה – מרומא לתל-אביב

0

יום א' – 11.9.11 מרומא לתל אביב

קמנו בבוקר לארוחה רגועה, בלי לחץ וחיפזון לצאת. הורדנו את המזוודות למקום שמירה, עשינו צ'ק אאוט ויצאנו לכיוון תחנת טרמיני לקחת מטרו לפיאצה פופולו, היא "כיכר העם". תוכנית מוגדרת לאן ללכת לא היתה לנו, והחלטנו לשוטט לאן שרגלינו יישאו אותנו. במרכז הכיכר ניצב אובליסק מצרי מתקופת רעמסס השני. הוא נקרא גם

אובליסק פלמינו בפיאצה פופולו

אובליסק פלמינו בפיאצה פופולו

בכיכר זו התקיימו הוצאות להורג, כשהאחרונה הייתה לפני כמעט 200 שנה. משני צידי הכיכר מוצבות מזרקות מפוסלות כאשר מעל השמאלית יש מרפסת של הגנים של וילה בורגזה. ישבנו מעט למרגלות האובליסק והצטלמנו לתמונות מחזור.

מהפיאצה יוצאים שלושה רחובות ראשיים, שכל אחד מהם מסתיים באתר מרכזי אחר. לקחנו את השמאלי ביותר שבסיומו הגענו למדרגות הספרדיות. בדרך שטפנו את העיניים בחלונות ראווה של גדולי המעצבים. התיישבנו (יותר נכון נזרקנו) על המדרגות בערבוביה של אנשים מכל העולם, כאשר רוכלים נודניקים מנסים למכור לנו שמונצעס. לאחר שמיצינו, מילאנו את הבקבוקים במי זכים וקרים מהמזרקה, ונכנסנו לרחוב מקביל לקודם שהלכנו בו ושמוביל חזרה לכיוון כיכר פופולו.

גם רחוב זה מלא בחנויות מעצבים, מוצף בהמוני אדם שמטיילים על הכביש הריק ממכוניות. היום יום ראשון, ונראה שכולם ברחובות. בשלב מסויים חצינו לרחוב ויה קורסו שזה רחוב הקניות המרכזי של רומא. כמעט כל החנויות היו פתוחות, ואנו נכנסנו לכמה מהם לרכישות אחרונות. חלקנו קנו תיקים וארנקים, חלקנו בגדים ומתנות לנכדים. בשעת צהריים די מאוחרת מצאנו באחת הסמטאות מסעדה בה התיישבנו בחדר פרטי ואכלנו את הארוחה האחרונה שלנו ברומא. הזמנו פיצות, לזניות, קנלוני, כל אחד לפי רצונו, והפעם שילמנו כל אחד מכיסו ולא מהקופה המשותפת.

פיאצה פופולו

פיאצה פופולו ומבט לוילה בורגזה

אחרי ישיבה של כשעתיים במסעדה, יצאנו שוב לרחוב ויה קורסו שהוביל אותנו ישירות לפיאצה ונציה. בדרך ראינו הופעות רחוב והמון אנשים ושמחה. פה ושם עוד עשינו גיחות קטנות לכמה חנויות. בפיאצה ונציה עלינו על אוטובוס קו 64 להביא אותנו לתחנת טרמיני ומשם הישר למלוננו.

השעה היתה 18:00, והיה צורך להתרענן ולהתארגן לקראת ההסעה שלנו לשדה התעופה שאמורה היתה להגיע ב-20:00. ישבנו בסלון הקטן שהיה ליד לובי המלון, צילמנו תמונות אחרונות וכאמור, בשעה היעודה הגיעה ההסעה שעלתה 130 €, כמו בדרך לרומא כשנחתנו.

כשהגענו לטרמינל 5 השומם בשדה התעופה של רומא התברר לנו שהטיסה שהיתה אמורה לצאת ב-23:30 נדחית בשעה. אחרי הצ'ק אין העלו אותו על אוטובוס שלקח אותנו לטרמינל הראשי משם היתה אמורה לצאת הטיסה. העברנו את ה-3 שעות המתנה באכילה של דברים קלים, הסתובבנו בדיוטי-פרי לקניית משקאות, שוקולדים וכו'. בין השאר גם עשינו סיכום חשבונות, יצא שכל אחד עוד קיבל חזרה מהקופה עודף של כ-4-5 €. בסיכום כללי של ההוצאות המשותפות יצא שכל אדם הכניס לקופה כ- 500-450 €. מחיר סביר לכל הדעות.

הטיסה עברה בשלום, כאשר הרוב ישנו כמעט כל הטיסה. הגענו הביתה ב-6:00 שפוכים מעייפות.

ובזה תם טיולנו בציפייה לטיול הבא.

כולנו הסכמנו פה אחד שהיה טיול מוצלח ומהנה, למרות שהיה מעט עמוס ומעייף. כן ירבו כאלה !!!

 

 

טיול לאיטליה עם החברים

זהו חוזרים הבית

 

ואם תרצו שוב לראות תמונות נוף חיזרו לכאן:

טוסקנה – נוף

כל ההזמנות נעשו דרך סוכנות תמוז בחיפה שהגענו אליהם במקרה דרך האינטרנט ומגיע להם קרדיט על הטיפול הנאמן והמסור ודרכם ניתן גם להזמין את הסיורים ברומא ופירנצה.
Tamar Menczel
TAMUZ TOURISM – Buongiorno Italia
2, Pal-Yam – str.Oren Building, P.O.B. 33191
Haifa, Israel 31331
Tel. 972-4-8682518
Fax: 972-4-8682510
E-mail:tamar@tamuztour.co.il

אהבתם? מוזמנים להגיב על הפוסט טיול לאיטליה – מרומא לתל-אביב:


דילוג לתוכן