טיול לאיטליה – נסיעה לרומא דרך אורבייטו

יום שבת – 10.9.11

אכלנו ארוחת בוקר זריזה שהיתה מורכבת מכל השאריות שהיו לנו, סידרנו את כל הכלים בחזרה בארונות, אספנו את האשפה, נתנו במתנה לשכנים הפולנים שלנו שאריות של מצרכי אוכל (כמו שמן, מלח, סוכר, קפה וכו'), העמסנו את הרכבים עם המזוודות, נכנסנו למשרדי החווה, החזרנו מפתחות ושילמנו 120 € עבור הניקיון.

פנינו מועדות דרומה לרומא.

אורבייטו (Orvieto)

בדרך, כשעה נסיעה לפני ההגעה לרומא, עצרנו בעיר אורבייטו (Orvieto). נמצאת במחוז אומבריה, העיר העתיקה בנויה על סלע וולקני המתנשא לגובה 300 מטר. כשמתקרבים אליה בנסיעה היא נראית כמו יעד מבוצר. האטרקציה העיקרית בעיר זו היא ה"דאומו", הקתדרלה היפה משנת 1290, בין היפות באיטליה ונחשבת הצבעונית ביותר. כל היעוד בהקמתה היה כדי לאחסן את שרידי לחם הקודש, שלפי האגדה אחד הכמרים שקיים מיסה בכנסיה סמוכה לאורבייטו, ראה שבסוף המיסה לחם הקודש מדמם. ב-1527 נמלט לכאן האפיפיור קלמנט ה-7 מפני הכיבוש של מלך צרפת באותה תקופה. אטרקציה נוספת בעיר היא באר בשם פטריציו הקדוש שנבנתה ע"י האפיפיור הנמלט כדי לספק מים לעיר בזמן מצור. באר בעומק 62 מ' עם שני גרמי מדרגות היורדים למטה בסיבוב, בלי שייפגשו.

אורבייטו (Orvieto) - מרכז העיירה

אורבייטו (Orvieto) – מרכז העיירה

החנינו את הרכבים במרכז העיר התחתית, ניגשנו לתחנת רכבל ועלינו לעיר העתיקה. הליכה של כמה דקות בסמטאות שזורות בחנויות ומסעדות, מביאה אותנו לפיאצה הגדולה בה ממוקמת הקתדרלה הגותית שיותר מ-100 פסלים וציירים השתתפו בעיצובה. חזית הקתדרלה צבעונית ביותר, ובתוכה עוגב ענק מהמאה ה-16 ופסלים מעניינים לרוב. מכיוון שהיה יום שבת, המון כלות וחתנים הגיעו עם מלוויהם להצטלם ליד הקתדרלה, וכל הכיכר היתה שמחה וחגיגית עם מכוניות מקושטות. בצד התקיים שוק פשפשים קטן. חלק מאיתנו נכנסו לתוך הקתדרלה, ולחלק כבר נמאס כנראה מכנסיות, אז ישבו בחוץ וצפו בכלות והחתנים. הסתובבנו עוד קצת בסמטאות, נכנסנו למסעדה לארוחת מרק ופיצה (128 €), קינחנו בגלידה מעולה, ירדנו ברכבל וחזרנו לרכבים להמשך הנסיעה לרומא.

אורבייטו (Orvieto) - הקתדרלה

אורבייטו (Orvieto) – הקתדרלה

הנסיעה עברה חלק ובמהירות, ובסביבות שעה 17:00 הגענו למלון Galles המוכר. קיבלנו חדרים כפי שביקשנו שיהיו מרוכזים בבנין המרכזי, הגברים הלכו להחזיר את הרכבים בחברת ההשכרה, והנשים התמקמו בחדרים ותפסו מנוחה קצרה. נפגשנו בלובי המלון בשעה 20:00, יצאנו למסעדה בסביבות המלון לארוחת ערב מסכמת. לפני הזמנת האוכל, כמה מאיתנו נשאו דברי סיכום, וכולם הסכימו שהטיול היה מוצלח. כמובן שאת הארוחה ליווינו ב"וינו דה קאסה" ביין אדום, והפעם בנוסף, גם יין לבן, אכלנו קינוחים מצויינים, נפרדנו מ-220 € עלות הארוחה, וחזרנו לחדרים בסביבות חצות ללינה האחרונה שלנו באיטליה.